Novice

NACIONALNA KONFERENCA NEVLADNIH ORGANIZACIJ 2024 – HVALA VAM!

12.06.2024
NACIONALNA KONFERENCA NEVLADNIH ORGANIZACIJ 2024 – HVALA VAM!

Letošnja Nacionalna konferenca za nevladnike s temo DRUŽBENA OMREŽJA – TRENDI, ZANIMIVOSTI IN PASTI je mimo zletela hitro kot strela.

Program je bil zelo raznolik in intenziven. Za vse, ki se konference niste uspeli udeležiti, pa spodaj pripenjajo povezavo do prezentacij.

 

Ob pregledu družbenih omrežij, ki jim ga je predstavila Alenka Vidic Praprotnik, predsednica sekcije za razvoj družbene odgovornosti in nevladne organizacije na Slovenskem društvu za odnose z javnostmi (PRSS) jih je opomnila predvsem:

  • Določite jasne cilje vaše akcije in pri tem na pozabite tudi na SMART cilje (ciljni naj bodo specifični, merljivi, dosegljivi, realistični in časovno omejeni).
  • Izberite prave platforme, ki bodo nagovarjale vašo ciljno publiko ali ciljne publike.
  • Jasno opredelite ključna vsebinska področja: izbira vsebinskih temeljev vam bo pomagala ohraniti fokus, konsistenco in učinkovitost pri ustvarjanju in deljenju vsebin.

 

Nato so skupaj pobliže spoznali primere dobrih praks Inštituta 8. marec, Zavoda Vozim, Društva SOS telefon, Ekologov brez meja in Zavod za pravično trgovino 3MUHE.

 

Zarja Muršič in Tanja Matijašević z Inštituta 8. marec sta jim je v prvi vrsti predstavili aktualni projekt My Voice , My Choice, kjer so za osrednje družbeno omrežje izbrali Instagram, hkrati pa se s primernimi vsebinami poslužujejo tudi platforme TikTok, kjer nagovarjajo mlajše generacije.

 

Leonida Pevec, Zavod Vozim, ima za seboj že 7. sezono projekta Heroji furajo v pižamah, kjer stavijo na kreativnost in znane obraze, kar jim zagotavlja širši doseg in številne neplačane objave po različnih medijih. Predstavljajo tudi osebne zgodbe ljudi, ki so bili tako ali drugače vpleteni v nesreče povzročene zaradi alkohola.

 

Društvo SOS telefon zaradi specifičnosti svojega dela, osebnih zgodb svojih uporabnic ne more predstavljati na enak način. Njihova komunikatorka Aleksandra Pavlič veliko pozornost posveča prav temu, da žrtve zaščitijo, da se počutijo varne, tudi ko delijo svoje izkušnje. Osredji namen njihovih družbenih omrežij je prepoznavnost društva, saj lahko pomagajo le, če jih uporabnice poznajo. Družbena omrežja jim pomagajo deliti sporočila in informacije z zelo širokim občinstvom, omogočajo stroškovno učinkovito komuniciranje in zagotavljajo stik z uporabnicami.

 

Ekologi brez meja so jim v svoji prezentaciji prikazali, kako oni kot nevladniki uporabljajo platformo TikTok. Ema Otavnik, ki je obraz njihovega TikTok-a – izredno pomemben element, je pri tem izpostavila pogum in sprotno učenje. Nasvet: Poudarila je, da si je treba pred odpiranjem profila na TikToku nekaj videov pripraviti že vnaprej, saj je algoritem do novih uporabnikov najbolj prijazen in takrat imate najboljšo možnost, da si »naberete« sledilce.

 

Živa Lopatič z Zavoda za pravično trgovino 3MUHE je z njimi delila izkušnjo komuniciranja skupinskega projekta Obleka naredi človeka, ki so jo pripravile skupaj z Ekologi brez meja in Focusom, društvom za sonaraven razvoj. Za osrednji platformi (poleg spletne strani) so uporabile Instagram in Facebook. Natančno so definirale problem, tako na svetovni ravni kot na področju Slovenije, s pomočjo raziskave. V svoje objave so vključili tudi tedenske pogovore z ljudmi, ki se na različne načine spopadajo s problematiko tekstilnih odpadkov. Letos je potekal že četrti dan rabljenih oblačil (23. april) po vrsti, ki se je rodil v okviru tega projekta, s katerim so med drugim spodbudili 56 člankov in poročil v splošnih medijih z dosegom vsaj 10 odstotkov Slovencev.

 

Na konferenci so med predavatelji pozdravili tudi Tanjo Rudolf Čenčič s Socialnega marketinga Iz principa – gre za organizacijo, ki je nekakšen hibrid nevladne organizacije in oglaševalske agencije, ukvarja pa se z družbeno angažiranimi projekti in izkustvenim marketingom. Predstavila nam je nekaj njihovih najbolj udarnih akcij, ki so takšne prav zaradi izvirnosti pri komuniciranju in pri uporabi komunikacijskih kanalov.

 

Obljubili so vam tudi samoroge – komunikacijske projekte, ki so pokukali izven okvirjev ali jih celo z obema nogama preskočili – presodite sami.

 

Maša Stanič, z agencije Drom, je predstavila projekt #žaljkikrompirja, ki je nastal kot odziv na izjavo gostitelja znanega podcasta. Ta je namreč izrazil svoje neodobravanje stila oblačenja tako žensk kot moških, ki nosijo široka oblačila, češ da izgledajo »kot žaklji krompirja«. Ta izjava je zmotila Dromovke, zato so se lotile akcije na TikTok-u in Instagramu , s katero so na zabaven način izrazile pravico do oblačenja po lastnih željah. S pomočjo ključnika #žakljikrompirja so na TikToku in Istagramu za seboj »potegnile« tudi številne slovenske vplivnice in vplivneže, na koncu pa so si tako zagotovile tudi sodelovanje z Mestnim muzejem Ljubljana.

 

Ste že slišali za projekt »Živali niso darilo«? Več je o njem povedala Tjaša Lenardič z agencije Enki. Prepoznali so težavo v času božičnih in novoletnih praznikov, ko nekateri ljudje kot darilo poklonijo žival, ki po praznikih pristane v zavetiščih ali na verigi. Da bi na to težavo opozorili, so se povezali z zavetišči za živali po celi Sloveniji in s pomočjo umetne inteligence pripravili komunikacijsko kampanjo.

 

Naslednjega so izbrali prav tako nagrajen projekt, kjer se je slovenska oglaševalska agencija Futura z Ano Ribar in Petrom Dobovičnikom na čelu povezala z nemško nevladno organizacijo in zasnovala dobrodelni projekt za »gamerje« #playforskateistan, ki je globalno združil ustvarjalce in igralce rolkarskih iger. Pri tem so definirali novo ciljno skupino, ki jim je pomagala pri zagotavljanju donacij. Dosegli so več kot 200 tisoč gamerjev, za več kot 733 odstotkov povečali interakcije na družbenih omrežjih in projektu zagotovili 65 odstotkov več donacij.

 

Tina Lugarič iz kreativnega studia Trampolin je poskrbela za nove marketinške in komunikacijske ideje. Nevladne organizacije stremijo k izboljšanju družbe in okolja, v katerem delujejo, hkrati pa morajo znati s svojo publiko in mediji skomunicirati vrednost, ki jo to izboljšanje prinaša prav publiki in tudi predstavnikom medijev. Tudi oni so namreč ljudje, ki uživajo uspehe nevladnih organizacij in so zato bistven člen v verigi. Tako postanejo tudi sami del komunikacijske kampanje in se počutijo povezane z idejo, ki stoji za projektom.

 

Zahvaljujejo se vsem predavateljem in udeležencem, ki ste bili del našega skupnega dogodka. Udeležencem predvsem zato, ker ste bili radovedni in prispevali tudi svoje izkušnje. Prepričani so, da ste dobili kar nekaj odgovorov, da se je odprlo tudi nekaj novih vprašanj in ste začutili zagon za še boljše komuniciranje na družbenih omrežjih. Vas bodo z veseljem spremljali ?.

 

Spodaj najdete prezentacije govorcev, da lahko ponovite slišano ali odkrijete kaj novega.

 

Povezava do prezentacij

 

 

Vir: CNVOS